Hírek
2011. Április 11. 04:11, hétfő |
Helyi
Forrás: Legendavadász
Noé Bárkája 4. rész
Nos, később találtak még a helyszínen hasonló szegecskéket, ezeket is vizsgálatnak alávetve kiderült, szintén tartalmazzák a fent felsorolt elemeket. A Knoxville-i Galbraith laboratórium is szemügyre vette a mintákat, mire egy részletes analízist készítettek belső tartalmukról. Az eredmény 8,35% vasat, 8,35% alumíniumot, és 1,59% titánt mutatott. Alumínium és titán nem található meg a természetben, pláne nem ilyen formában és százalékban, így egészen biztos volt hogy ember alkotta dologról volt szó. Noha azt sem utolsó szempont figyelembe venni, hogy a szegecseket többnyire a bárka körül találták, az is lehet, hogy az évszázadok alatt ásták el azokat a helyszínen. – Gondolhatnánk naivan. - Egy másik különös példányt a bárka oldaláról szedtek le kutatók. Természetesen ezt megvizsgálva is arra jutottak, hogy emberkéz alkotta. A 2001-ben elkészült jelentésben 8,08% alumínium, 8,24% vas, 1,34% titán, és 3,82% magnézium arány szerepelt. Valószínűleg valamiféle fémburkolat vége lehetett. Később a feltárás helyszínén egy 1,2 méter hosszú fémburkolatot távolítottak el a bárkáról. Ezután még egy átofgó kutatás következett. Fémdetektorokkal vizsgálták át ismét az egész roncsot, mire újabb érdekes dologra bukkantak. A hajó oldalából derékszögben egy hatalmas gerenda állt ki, mely tele volt vaspelyhekkel. A szóban forgó gerendán jól kivehetőek voltak a megmunkálás (nyújtás, kalapálás) nyomai. Analízisnek kitéve megállapították, hogy 91,84% vastartalommal bír. Persze a tisztesség azt diktálja hogy megjegyezzük: A láva is tartalmazza ezeket az elemeket valamilyen arányban, így akár az is lehet hogy ez befolyásolta a laboreredményeket.
Ballasztokat (nehezék) is tartalmazott a bárka. Később ezeket is megtalálták, afenti képeken láthatóak. Két nagy, nehéz és homorú kő.Vélhetően akkor kerültek le a bárka mélyére, mikor a hajón dolgozók készen lettek a gerendákkal, és a faoszlopokkal. A ballaszt egyébként a hajó egyensúlyát szolgálja, illetve azt, hogy ne boruljon föl a vízfelszínen. Képzeljünk csak el egy hajót ballaszt, azaz teher nélkül. Rögtön fonákjára fricskázna. Persze nem ezek a kövek voltak az egyetlen terhek, amiket megtaláltak a hajó alján. Ilyen volt az a mangánból készült ballaszt is, melyet vélhetően folyékony állapotban öntöttek a bárka fenékre, ahol szép lassan felvéve a hajó alakját, megkeményítette azt. Domború oldalán valamiféle bevonat található, a másik oldala magas fémtartalommal rendelkezik.
A bárka nyugati oldalán található ez a négyzet alakú képződmény. (fenti kép ismét) Kicsit olyan hatást kelt, mintha még munkálták volna mikor forró volt és épp leűlt. Valószínűleg magasabb hőfokon történhetett, ezért lett ilyen különös, viaszos felszíne. Emberkéz alkotta, vagy a természet rafinált játéka?
A bárka szintén nyugati oldalán lehet a legjobban észrevenni a hatalmas fabordázatot, melyből felépült. Közülük négyet tisztán kilehet venni a fenti képen.
A hajótest keleti, egyben elülső oldalát Ron Wyatt, és társai kezdték el „kapargatni” valamikor 2001-ben. A lemálló anyagréteg alatt újabb fölfedezésre bukkantak. Az eljárás során függőleges fabordázatokat találtak, mintaszerűen ismétlődve, melyek a hajóvázat alkották. Egy sötétebb, az egész romon átívelő fagerendát is észrevettek, ami nem volt más, mint az egykori hatalmas keelson (kelson, vagy kelszon) maradványa. Némi adalékként nem ártana tudni, hogy mi is az a Keelson. A Keelson nem más mint a hajó tulajdonképpei hosszmerevítője. A másik (alsó) képen látható, hogy pontosan hogyan is néz ki. A hajó greinceként szolgál, ha ez törik, akkor a hajó is halálra van ítélve. A bárka vázát természetesen a vízszintes és a függőleges faoszlopok mellett támogató, vagy úgynevezett "töltelékoszlopok" is kiegészítik.
Ez a kép (fent) egy megkövesedett derékszög alakúra vágott fáról készült. Ron Wyatt találta, szintén a bárkában.
Ezen a fotón (fent) pedig egy különösen érdekes dolog látható, melyet szintén Wyattsásatott ki. Egy hatalmas megkövesedett fatönk, mely megmunkálás nyomait viseli. A fa három jól látható rétegből áll, a végén egy kiálló, ragasztó szerű anyaggal, mely feltételezhetően szurok. Elemezték, és bebizonyosodott, valóban megkövesedett fáról van szó. A fa színe és rétegessége miatt könnyen lehet szó a híres Bibliában szereplő Góferfáról(róla később)
A fenti képeken fúrások nyomát lehet látni, fúrt lukakat melyeket Ron Wyatt és csapata végzett el a helyszínen. A lukak elvezettek egészen a bárka közepébe , ahol áthaladt egy olyan kamrán is, mely megkövesedett állati ürüléket tartalmazott. Ezt a kamrát jobban megvizsgálva találtak még macskaszőrt, és emberi hajat is. Vélhetően Noé itt tarthatta az állatokat, legalábbis ezt a következtetést vonták le a kutatók a megkövesedett ürülékekből és a szőrből.
Vélhetően megkövesedett gyümölcsöket láthatunk (fenti kép), melyeket szintén a hajóban találtak. Még a fekete magok is jól láthatóak a tetején.
Szerző: Milupapa
Ezek érdekelhetnek még
2024. November 04. 14:07, hétfő | Helyi
K&H: indul a „pénztanárok” versenye
a TikTokon csapnak össze egymással a pedagógusok
2024. Szeptember 25. 07:52, szerda | Helyi
NAV: szeptember 30-ig igényelhető vissza a külföldi áfa
2024. Szeptember 13. 06:00, péntek | Helyi
PM: az IMF is támogatja a magyar EU-elnökség célkitűzéseit
A Nemzetközi Valutaalap (International Monetary Fund, IMF) szerint a magyar gazdaság növekedése az uniós rangsor élmezőnyében lehet jövőre
2024. November 22. 09:59, péntek | PR
Többen látják az egyetlen járható útnak a lakásbérlést a fiatalok számára
még mindig sokan vannak azonban, akik szerint pénzkidobás ingatlant kivenni