Városlista
2025. április 20, vasárnap - Konrád, Tivadar

Hírek

2011. December 19. 14:23, hétfő | Belföld
Forrás: Stop.hu/Autolabor.hu

Teszt: Ford Focus SCTi MS Design - Amikor az egoizmus megbocsátható - VIDEÓ

Teszt: Ford Focus SCTi MS Design - Amikor az egoizmus megbocsátható - VIDEÓ

182 lóerővel és méregdrága optikai tuninggal próbáltuk a legújabb Ford Focust.

Az új Focust leginkább egy kedves, fiatal lányhoz lehetne hasonlítani, aki eszével és szorgalmával mindenkit lenyűgözött az általános iskolában. A középiskolai évek alatt továbbra is szépen teljesített, viszont lassan elkezdte felismerte az erényeit is. Ráadásul mivel időközben feltűnően csinos is lett, a fiúktól kapott rengeteg bók még tovább hizlalta az egóját. Hamarosan aztán rájött, hogy fölöslegesen próbál megfelelni minden elvárásnak, hiszen egyedülálló bája és kiemelkedő tulajdonságai miatt már így is sorban állnak érte a pasik.

Egy őszinte világban a Focus sajtóanyaga bizonyára így kezdődne: "igen, van, amiben jobb a konkurencia, de úgyis meg fogtok venni, mivel amit én tudok, azt senki más nem csinálja utánam". Ezzel az önbizalom-hiányosnak egyáltalán nem nevezhető kijelentéssel viszont akadna egy probléma. A vásárlók az ilyen hozzáállást jellemzően csak a prémium márkáktól fogadják el. Ráadásul az alsó-középkategória tipikusan az az osztály, ahol mindenki megfizethető áron szeretne nagyautós térkínálatot, magas felszereltséget, prémium minőséget, na meg persze kisautós fogyasztást. Vagy mégsem? Mindenesetre ebből a listából a tervezőgárda önkényesen kihúzott egy tételt, és reménykedtek, hogy azt senki nem hiányolja majd.

Az erősebb, turbós 1.6-os egyértelműen a környezetvédő-fogyasztáscsökkentő "downsizing" kiskapuja. A 150 lóerős változatról még elhiszem, hogy a korábbi szívó kétliterest helyettesíti, de 182 ló az több, mint amit az első generációs ST tudott. Tempósabb rajtnál nem is kíméli a gumikat, amik ilyenkor még másodikban is képesek voltak elpattogni. Emellett komoly csalódást okoz azoknak, akik a nagy nyomaték és a rugalmasság miatt kardoskodtak a dízelek mellett. A 240 Nm papíron kicsivel ugyan, de elmarad a hasonló hengerűrtartalmú dízelek nyomatékához képest, viszont rugalmasságban már nincs miért szégyenkeznie. A közlekedési szabályok keretein belül garantáltan nem lesz olyan helyzet, amikor ne tudna dinamikusan kigyorsítani.

A tesztet tovább olvashatja az Autolabor.hu oldalon.

Címkék: Ford Focus

Ezek érdekelhetnek még

2025. Április 20. 09:13, vasárnap | Belföld

Nagy István: Felszámolták a rábapordányi telepet, de a vírus megállításához minden állattartó fegyelmezettsége kell

Felszámolták a ragadós száj- és körömfájásvírussal fertőzött rábapordányi állattartó telepet.

2025. Április 19. 08:31, szombat | Belföld

Nagy István: a saját állatai megóvása érdekében minden gazdálkodó továbbra is tartsa be a hatósági előírásokat

Nagy István nyomatékosan ismét arra kért minden gazdálkodót, hogy a saját állataik megóvása érdekében továbbra is tartsák be a hatósági előírásokat; csak az lépjen be az állattartó telepre, akinek jelenléte elengedhetetlen.

2025. Április 18. 09:47, péntek | Belföld

ÉKM: jó tempóban halad a Déli Körvasút 2. ütemének építése

Jó tempóban halad a Déli Körvasút 2. ütemének építése, a beruházás az elmúlt 100 év legjelentősebb budapesti vasútfejlesztése